God ledelse – Lettere Ledelse

God ledelse behøver ikke være besværligt. Men god ledelse kræver viden, træning og erfaring.

Jeg har derfor udviklet serien Lettere Ledelse, med kort, letlæst og solid forskningsbaseret viden og masser af konkrete gode råd.

God ledelse i kort form

Mange ledere læser ledelsesbøger og faglitteratur i sommerferien. Mange ledere får også viden fra artikler, onlinemedier og ledelsesfora.

Der er dog et stort behov for korte tekster, som er fagligt solide, troværdige, og som giver gode råd, der kan tilpasses den konkrete situation i dagligdagen. Og som samtidig kan skimmes på kort tid, når man forbereder sig til en udfordring eller står over for et konkret problem.

Køb alle fem

Køb de første fem i serien for 300,- ex moms.

Send blot en mail til lis@lyngbjerg.dk med navn, adresse og mailadresse. Så sender jeg faktura og password.

Log ind med password og download her

PS: Husk ophavsretsloven. Læs om kopiering og videreformidling af ophavsretsbeskyttet materiale.

Adfærdskorrigerende samtaler

Guide til at sikre, at du som leder får ændret uhensigtsmæssig adfærd. I tide og på en god måde. Mange ledere coacher, anerkender og støtter, men mangler konkrete redskaber, når de skal kræve ændring af adfærd.

Overspringshandlinger

Pdf’en baserer indeholder gode råd til at tale med medarbejdere (eller sig selv) om overspring og udskydelser. Pdf’en er på 9 sider og kan bruges konkret i dagligdagen, hvis man har medarbejdere, der er præget af overspringshandlinger.

Gode råd fra topledere

15 sider med blandt andet Mogens Munk Rasmussen og Bolette Christensens gode råd til ledere, baseret på deres egne erfaringer som topledere i Nykredit og Dansk Industri.

Gode råd til en god juleferie

Pdf’en er en lille kort sag på 7 sider. Ikke så meget forskning, men masser af lavpraktisk planlægning og konkrete tips og tricks. De gode råd og anbefalinger kan man omformulere til brug i forbindelse med sommerferien.

Gode råd til en god sommerferie

Nyttige tips og tricks og gode råd til at geare ned og sikre, at både ledere og medarbejdere kommer godt på sommerferie. Undgå de konflikter, der ofte følger i kølvandet på før-ferie-travlhed.