Anmeldelser

Ledertrivsel i travlhed

Dansk Psykologisk Forlag, 2016

Bogen til travle ledere

“Lis Lyngbjerg er en fremragende skribent og forstår i den grad at formidle travle lederes erfaringer og sætte dem ind i en teoretisk sammenhæng. Jeg anbefaler meget gerne bogen, som er relevant for såvel topledere, chefer og ledere med og uden personaleansvar som for alle andre, der gerne vil præstere, have ansvar og udfordringer, og som oplever høje krav, højt tempo, grænseløse opgaver og uklare roller. Med bogen følger en licens til Stressbarometer®.”
5 stjerner, Ulla Bechsgaard, Morgenavisen JyllandsPosten

Stor indsigt og viden

”Ledertrivsel i travlhed’ er en let tilgængelig bog om bl.a. stresshåndtering for ledere, men kan også med fordel læses af medarbejdere. At gøre et emne let tilgængeligt kræver stor indsigt i og viden om emnet. Det har Lis Lyngbjerg. Samtidig gør hun stoffet interessant og vedkommende med cases fra den virkelige verden, som er lette at identificere sig med. En god bog til nye såvel som erfarne ledere, som gerne vil have redskaber til at navigere i et travlt arbejdsliv og hjælpe deres medarbejdere til det samme.”
Bettina Schnegelsberg-Laursen, Bibliotekar, Vallensbæk Kommune

Enkle redskaber

“Ledertrivsel i travlhed byder på enkle redskaber til at få et lederliv uden stress. Samtidig får læseren viden til at kunne opfange stress-signaler hos lederkolleger og medarbejdere – og handle på det.”
Line Helena Bak Unold, Magasinet Teknik & Miljø, KTC

5 stjerner

“Hvis du som leder eller topleder ofte eller blot af og til føler dig stresset er det på tide at du læser Lis Lyngbjergs bog “Ledertrivsel i travlhed”. Som Lis Lyngbjerg skriver indledningsvist: ‘Du skal ikke bare bide tænderne sammen, hvis du har stress-symptomer. Du skal trives, og din hjerne skal fungere.’ Det gør den efter endt læsning.”
5 stjerner, Berlingske, Den moderne leder, 2016

En nyskabelse

”Bogen er en nyttig nyskabelse indenfor området stress, som ellers mest har beskæftiget sig med, når det ér gået galt. Her er en bog, som hurtigt giver dig et værktøj, som kan forhindre, at det går galt. Bogen bør være et naturligt valg for alle på linje med at køre bilen til service eller syn, gå til tandlæge, helbredscheck af ungerne, give træet Gori etc.”
Finn Svenning, selvstændig konsulent, Ledelse i projekter

Supergod bog

“Jeg havde stor glæde af at læse din nye bog. Den er super god!”
Christian Holck, advokat.

Udmærket og konstruktiv

“Via en række cases og interviews med ledere og lederes ledere videregives viden og konkrete anvisninger til at håndtere lederlivet uden stress. Udmærket, pædagogisk og konstruktiv måde at arbejde med stress. Relevant for alle biblioteker.”
Lektørudtalelse, Jytte Bræmer, 2016

Søvnkuren

2. rev. udg. Griffle 2019

Gads Forlag 2011

“Tak for Søvnkuren, som jeg anbefaler mine klienter i stedet for medicin.”
Sanja Bang, Klinisk Psykolog

Lille mesterværk

“Har man læst dette lille mesterværk, så står man dog lysår bedre rustet til at kunne komme igennem såvel nat som dag uden bogstaveligt talt at få grå hår i hovedet og rynker på kroppen af mangel på lukkede øjne og for meget holden øje med uret time for time natten igennem. Herudover udmærker bogen sig ved at gå individuelt til værks og forfalder aldrig til at generalisere.”
Bogsyn.dk

Superdejlig bog

“Tusind tak for en superdejlig bog! Den har været min støtte igennem en depression jeg fik i 2010. Den er jeg kommet igennem, men hvor har jeg mange gange tænkt, at når man går til lægen omkring søvnproblemer, så burde ALLE LÆGER simpelthen henvise deres patienter til denne fantastiske bog. Jeg er overbevist om, at hvis jeg havde kendt til denne her bog, ville jeg være kommet over min depression før.”
Inge, læser

Tager sin læser alvorligt

“I mine øjne virker ”Søvnkuren” til at være en helstøbt fremstilling, der kommer godt rundt om emnet og især har vægt på, hvordan ”det gode liv” spiler ind på vores søvn. Læseren får en lang række ord med på vejen om, at indrette sin hverdag og sine handle- og tænkemønstre på en harmonisk og velfungerende måde. Bogen tager sin læser dybt alvorligt. Alt i alt en yderst anbefalelsesværdig bog”.
Kvindeguiden.dk

Seriøs bog

”En gør-det-selv-bog til og om voksne med søvnproblemer, som giver et overblik over, hvad der kan være galt og leverer en række løsningsforslag. I anden række kan den bruges af behandlere. En fornuftig, lettilgængelig og seriøs bog om søvnproblemer henvendt til voksne.”
Alma Lind Jensen, Lektørudtalelse, 1. udgave 2011

Har hjulpet mig

“På opfordring fra min mor læste jeg Søvnkuren, og den har hjulpet mig rigtig meget. Kapitlerne omkring ro og regelmæssighed samt at få styr på døgnuret og at gå i seng og stå op på samme tid er dem, der har hjulpet mig rigtig meget. Alt i alt er jeg rigtig glad for din bog, som bl.a. har medvirket til at jeg ikke længere behøver sovepiller for at sove. Så rigtig mange tak!”
Irene, læser

Effektiv uden stress

2. rev. udgave, Griffle, 2016

Børsens Forlag, 2003

Stor inspirationskilde

”Tak for bogen. Den er meget spændende og kommer vidt omkring både med hensyn til viden, indsigt og praksis. Stor inspirationskilde!”
Kurt Kørner, chefpsykolog, Danfoss, 2003

Slugte straks de første 40 sider

”Tusind tak for bogen! Hvor er den smuk, æstetisk og indbydende – og velresearchet og -skrevet. Jeg satte mig straks og slugte de første 40 sider.”
Lisbeth Nebelong, forfatter/journalist

Ledelse uden stress

Ebog, Griffle, 2012,

Børsens Forlag 2002, udsolgt

En fremragende bog

”Det er en fremragende bog, og man sidder tilbage med den klare konklusion – som så ofte før. Der bør gøres noget. Jeg bør selv gøre noget. Og: Mange virksomheder bør gøre noget. For det er klart ud fra bogens gennemgang: Virksomhederne kan ikke melde hus forbi med henvisning til, at dette drejer sig om folks eget stressede, forvirrede og uansvarlige liv. Det er arbejdsbetinget. Det er ledelsesbetinget, og derfor bliver arbejdspladserne nødt til at tage sig af det.”
Steen Hildebrandt,Professor, Dagbladet Børsen, 2002

Går grundigt til værks

“I bogen går hun grundigt til værks med at beskrive, hvad stress egentlig er biologisk og mentalt/følelsesmæssigt. Stress rammer i dag selv ganske unge mennesker og gør dem uarbejdsdygtige og forårsager mange andre ulykker. Når det gælder stress er lederen – udover at være i højrisikogruppe – en nøgleperson. Jo mere indsigt lederen besidder om de biologiske og psyko-sociale processer, jo bedre er han i stand til at dæmpe stressniveauet hos sig selv og medarbejderne. Den bygger hovedsagelig på svensk stressforskning, som formidles godt og populært, så alle kan være med.”
Ellen Lind Jensen, Lektørudtalelse, 2002

Ledelse og stress

Jyllands-Postens Forlag, 2007, udsolgt

Har været meget optaget af bogen

”Jeg har været meget optaget af bogen. Den lægger op til en helt anden bevidsthed om forebyggelse af stress, end vi har i dag. Meget konkret. Og den sætter lup på noget, vi alle går og glemmer i hverdagen.”
Sektionsleder Steen Bager, Hillerød Kommunes Familieafdeling, Magasinet Offentlig Ledelse

Fremragende

”Bogens kapitler afsluttet med 10 råd til, hvordan man kan behandle stress, hvordan lederen skal tumle stress og hvordan man kommer til at sove bedre. Det er fremragende og hele bogen værd. Lis Lyngbjerg Steffensen sætter med denne bog pædagogisk fingeren ned på alle de områder, der kan give stress og dermed være i stand til at ødelægge livskvaliteten for dem, der bliver ramt af fænomenet.”
Henrik Ørholst, 5 stjerner, JyllandsPosten

Usædvanligt gode og anvendelige råd

“Som medarbejder har vi et individuelt ansvar for at passe vores krop og psyke. Og som leder har vi et fælles ansvar for at passe på virksomheden, medarbejderne og for at stoppe dem, der ikke kan stoppe sig selv,” skriver forfatteren, der byder på en lang række usædvanligt gode og anvendelige råd om stressforebyggelse”.
Konsulent Trine Wiese, Magasinet Arbejdsmiljø

God personaleledelse

Børsens Forlag, 2005, udsolgt

Hjælp til ledere

“142.000 mennesker er sygemeldt hver dag i Danmark. Sygefraværet er en af de mest målbare faktorer for, om en virksomhed fungerer godt. Men kun hver fjerde leder mener, at de er klædt på til at arbejde med at få sygefraværet bragt ned. God personaleledelse kan afhjælpe det problem.”
Ulla Bechsgaard, Business skribent

Let og kortfattet

”God personaleledelse er en bog for den nye personaleleder, der har brug for konkrete værktøjer og en let og kortfattet gennemgang af de mest almindelige problemstillinger, der knytter sig til personaleledelse. Bogen henvender sig imidlertid også til den mere erfarne personaleleder, som nu har behov for at få inspiration til konkrete områder af personaleledelse.”
Danfoss Nyhedsbrev, 2005